Maneter ser man rakt igenom

Kursiv stil = Osäker stackare

Inom parentes = Mina tankar


Hahaha. Titta på mig. (Vad är det nu då?) Jag är bäst. (Hmpf. Ah säkert.) Jag är störst. (I käften i alla fall). Kolla vad jag ska göra nu. Se. Snälla. (Han måste ha uppmärksamhet.) Titta på mig. (Stackars liten, skaffa dig ett liv.)

Någon som fattar vart jag vill komma? Små ynkliga personer med dåligt självförtroende som gör allt för att folk ska upptäcka dem. De gör verkligen vad som helst för att bli accepterad av omgivningen. Allt. Jag ser bara på. Med ett flin. Tänker. Ser dem inte själva hur de beter sig? Jag tycker synd om dem. Att sakna självständighet måste vara det värsta som finns. Då har man ingen identitet. Man har inget jag.

Kolla nu. Jag ska ta den här "shoten". (Hm. Okeeej!?) Höhö. Nu då. *Slurk* (Wow...NOT) Fan va det bränner, jävlar. (Du är sååå cool.) Arrgh. Så jävla ballt ändå. (Ja, nu är du väl nöjd. Alla ser. Du är i centrum. Men för vadå? Du drack bara lite apelsinjuice.)

Jag tror att alla vill synas. Det ligger i våran natur. Men det ska inte behöva gå så långt att man desperat letar efter bekräftelse. Nej. Jag dyrkar dig som kan vara dig själv. Du kan stå upp för vem du är. Du kan hjälpa andra. Du är en vän. Du är en sann vän. Du är bra tycker jag.

Så varför vara patetisk? Varför så nödvändigt att sticka ut? Varför inte bara vara en i mängden? För i slutändan är du ändå unik. Du måste bara själv inse det. Hallejulah. I am from the ghetto. And I'm proud of it.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Har det slagit att genom att ta en shot av apelsinjuice kanske en annan bara är sig själv? Att vi alla kanske har vårat eget sätt att vara sin egen person? Tänk på det innan du dömer andra.

2008-08-05 @ 20:21:22
Postat av: Pontus

Till anonym:

Jag dömde dig precis!

2008-08-05 @ 23:29:23
Postat av: morr

woho jag dricker apelsinjuice nästan varje morgon, ha där fick du allt något lustigt att skriva om va.

2008-08-10 @ 22:27:24
Postat av: annika

Andra gången ikväll som jag skrattade högt! :D ungefär där apelsinjuicen gjorde entré. (första var åt volvochefens inspirationstal för skandinaviumsaken imorrn.. så fantastiskt tråkigt att klockorna går baklänges.) fortsätt som du gör med dina ord, make my eeeh night :P

2008-09-15 @ 02:53:00
URL: http://myphilosophy.blogg.se/
Postat av: annika

... och jag såg nu att du inte bloggat på.. en halv evighet. Men ta upp det igen! Jag kommer läsa :)

2008-09-15 @ 02:55:16
URL: http://myphilosphy.blogg.se/
Postat av: Jenny

Wow, du är smart!:D Alla dina inlägg är så tänkvärda. Jag håller verkligen med dig, de som gör allt för att stå i centrum är extremt irriterande. Fast i-och-för-sig kan man ju gilla uppmärksamhet utan att vara en desperat jävel :P. Till exempel om man klär sig ovanligt eller om man står på scen så tittar folk! hihi



2008-10-06 @ 14:04:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0