Banan är ett bär

Jag tror inte att banan är en frukt. För jag tror att det är ett bär. Det har jag hört av min naturkunskapslärare. Jag tror på honom. Jag menar, det finns ju en massa andra saker som inte är som man tror jag. Och ofta förenklar man bara saker. Att kalla banan för en frukt är ju fruktansvärt enkelt (förstår ni ordleken?). Och om det är fel så är det inte heller första gången svenskarna har gjort fel. Tänk bara när vi lät tv3 sända Robinson (okej, det var det första jag kom på, förlåt).

Jag har försökt att säga till folk att banan är ett bär. Inget vill lyssna på mig. Det är omöjligt. Jag befinner mig i "dött läge". Men jag tror verkligen på detta. Är det någon mer än jag som tror, och vill, att bananer är ett bär? Istället för medtycke får jag höra en massa skit från andra. De vet plötsligt ALLT om bananer. Här kommer en historia:

Banan är något man kan äta. Det är gott. Men man ska absolut inte äta det när man är trött för då blir man ännu mera trött. Folk tror att det är alkohol som orsakar flest bilolyckor men sanningen är att det är banan som är fallet. Eller ah, banan kanske kommer på andra plats i alla fall.

Märker ni inte hur sjukt det låter. Skulle våran oskyldiga lilla gula böj vara en orsak till bilolyckor. Inte då. Bananer är godtrogna bär som bara vill alla väl. Och alla vet ju att bananer innehåller mycket kolhydrater. Alltså ger den dig energi. Du blir pigg. Inte trött. Pigg. Cirkeln är sluten och lösningen är framme. Fler bär åt folket. "Bananas are (not) for monkeys."


Kommentarer
Postat av: Josefina ( pumpkin)

Oj vad jag känner igen det där med bilolyckor + banan, måste stämma:U

2008-05-21 @ 22:27:30
Postat av: morr

din sate, haha jag är säker;P ska vi googla om det!?

2008-05-25 @ 12:33:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0