Det händer ändå

Om. Det är något man alltid kan fråga sig. Om jag inte gjort så. Om inte det hänt. Om han skulle vart där. Man kan alltid fråga sig själv om. Men aldrig kommer om att bli en klarhet. Du kommer aldrig att veta vad om är. Om kommer du aldrig få svar på.

Om. Det är mycket som spelar in. Det är allt som spelar roll. Det är komplicerat. För komplicerat. För du kommer aldrig att förstå dig på detta ändå. Och det kommer inte jag heller. Om är något utomjordiskt. Det är ett mysterium. Om tar aldrig slut. Det fortsätter i all evighet.

Om jag inte bott här skulle jag ha levt ett helt annat liv. Jag kanske skulle vart en helt annan person. Kanske. Om mina föräldrar aldrig skulle ha träffats skulle jag inte ha funnits. Eller. Skulle jag vart någon annan då?

Om jag cyklat 15 sekunder senare till skolan idag skulle jag kanske ha krockat med en bil. Jag skulle kanske ha överlevt, kanske dött. Kanske skulle folk tycka synd om mig, kanske inte. Om jag skulle ha cyklat 15 sekunder senare vill säga.

Om jag inte skrivit det här skulle du aldrig ha tänkt på att om finns. Om du nu tycker att känns jobbigt att om finns tycker jag att du ska glömma att du någonsin läst detta. Om din dator kraschat skulle du aldrig ha läst detta. Om du aldrig skulle ha läst detta skulle du aldrig ha lagt märke till om.
Om du nu känner dig illa till mods, räds inte. Jag är också förvirrad. Men en sak har jag hört talas om. Och det kallas "ödet". Något man kan undvika och förhindra men till slut händer det ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0