Jag gjorde ett experiment idag

Jag har gjort ett experiment. Idag gjorde jag det. Så här gick det till:
Jag var klädd som vanligt. Jag tog tåget in till stan.  Satte mig bredvid en främling. Ingen respons. Jag tog spårvagnen till Korsvägen. Satte mig bredvid en främling. Ingen respons. Sedan promenerade jag till Gothia Towers och gick in i hotellet. Här höll jag huvudet lågt. Siktade bort mot hissarna. Jag steg in och tryckte på knapp 26. Och upp for det. Ingen var i hissen. När jag kom upp tryckte jag på ettan. Och ner for det. På våning fyra gick en dam in. Hon såg mig inte i ögonen. Ställde sig bara i andra hörnet och gick av på bottenvåningen. Jag stod kvar. Åkte upp igen. Och så här fortsatte det. När jag för eflte gången skulle åka upp och det tagit 43 minuter undrade en hotellarbetare vad jag gjorde.

Sedan bytte jag kläder. Tog på mig mina gula byxor och en färgglad t-shirt. Jag gick in i det andra av de två husen.  Höll huvudet högt. Siktade mot hissarna. När jag kom in i hissen stod det redan en där.

-         Vilken våning vill du till?

Skit, där sprack mitt expediment direkt. Eller egentligen inte. Jag hade faktiskt lyckats. För målet med mitt experiment var att få någon att tilltala mig. Ville veta hur lång tid det tog för någon att lägga märke till mig. Vinst till utseende nummer två. Överlägset.

-         Längst upp, tack.

-         Snygg klädsel förresten.

-         Det glädjer mig att du lade märke till det, säger jag och ler.

-         Inte så svårt faktiskt.

Jag gjorde ett experiment idag och det blev faktiskt ganska lyckat.


Kommentarer
Postat av: Isabella

haha vikket bra expriment ändå! Jag måste dock säga att dina gula byxor syns rätt bra, och det på ett possetivt sätt! :D keep on with the yellow byxor!

2008-05-08 @ 21:59:23
Postat av: sandra

Ball expediment! nu blev jag jättesugen på att hitta på nåt själv att expedimentera me :P ps.diggar dina bralls enormt

2008-05-11 @ 11:25:49
Postat av: Till Sandra

Kör hårt Sandra. Fler byxor till folket. Eller kiltar. Det är vilket som.
/ Pontus

2008-05-11 @ 23:17:59
Postat av: Till Isabella

Klart att de gula byxorna hänger med. Om än inte lika ofta längre. Men jag lovar dig, de kommer fram vid speciella tillfällen :)
/ Pontus

2008-05-11 @ 23:18:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0