Jag har olika utseenden

Ibland när jag vaknar känner jag att jag är riktigt snygg. Idag har jag en bra dag. Jag vet inte riktigt vad det är. Men ansiktet känns rätt format, ögonen är lagom söta och min mun är fyllig och i en finurlig pose. Och som grädde på toppen så lägger sig håret precis så som jag vill ha det. Har jag sagt att jag passar oerhört bra i de här kläderna? Det är faktiskt en fröjd att se mig själv i spegeln.
Jag säger detta utan att ha dåligt samvete över mitt säkra självförtroende. För likaväl som det kan bli en snygg morgon kan det bli en ful. Ögonen är insjukna med ögonbrynen hängandes över. Min hy är blek och brokig. Mina tänder är skeva och gula. Och hur fan kan min näsa vara svullen? Det är nästan som om jag går i lustiga huset och tittar in i de där buckliga speglarna. Vad är det då som avgör mitt morgonutseende?

För inte kan det vara nattsömnen som spelar in. Hur gott jag har sovit har ingen betydelse. Och det kan inte vara sminket. För sådant använder inte jag. Vad jag däremot tror det kan vara är mitt psyke. Jag tror att jag lurar mig själv att vara snygg. Jag ger mig själv komplimanger undermedvetet. Om detta i så fall stämmer ska jag luras flera gånger. Detta kan vara början till det onda jag.

Så vad ska jag då välja? Att:

1.)    Vara snygg (lura mig att vara snygg) och vara ond.

2.)    Vara ärlig och tvinga mig själv att se mitt groteska jag.

Svar: En säker etta. Det viktigaste här i livet är ju att vara snygg. Det är även vetenskapligt bevisat att man kommer längst med ett bra utseende. Och jag har alltid varit mån av min karriär, så mitt beslut blir inte svårt.*

Jag hoppas att alla ni följer mitt råd. Ljug för er själva och säg att ni är snygga och när ni ändå håller på: Ljug för andra och säg att de är snygga (ja, även om det inte är det). En osanning eller en vit lögn kan inte göra någon skada.


* - Vill bara poängtera att jag gick lite överstyr. Menade inte riktigt allt jag sa. Självklart ska ni vara stolta över vilka ni är och hur ni ser ut. Men det betyder inte att ni ska ljuga och spotta grodor för det. Använd sunt förnuft och vara nöjd med dig själv.


Kommentarer
Postat av: josse

du som e så söt varför ska du ljuga för dej själv??? låt mej göra jobbet :P nä skoja bara lilla söta snälla smarta ponuts :D

2008-05-04 @ 17:58:03
Postat av: Ellen

JA! Och visst kan man lura sig själv med att alla vill ha en? Tycker jag är bra, jag blir glad. Nu försöker alla förstöra mitt må-bratänk... tss aja. Jo, Mickebjöd mig på öl på vägen hem från träningslägret i Danmark ^^ Bra förebild hu?

2008-05-04 @ 21:09:29
URL: http://menkattmat.blogg.se
Postat av: kristina kittelsen

i know the feeling, man ser fan olika ut vare dag. vissa dagar; heet, vissa dagar; ful, vissa dagar; nja..

haha du är fruktansvärt skön

2008-05-05 @ 17:18:07
URL: http://goldenchild.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej :)
Jag vet inte vem du är, men du låg på min "internett sidor ". antar att nån av mina kompisar känner dig :).. men du skriver välldigt fint vem du än är:).. oc jag tropr nog du är fin:)

2008-05-05 @ 21:53:38
Postat av: lillkajsa

ahh . jag vill ha mer . skirv skriv skriv!

2008-05-06 @ 21:38:11
Postat av: Ellen

jag var snygg idag! :D

2008-05-06 @ 21:45:53
URL: http://menkattmat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0