Mysteriet med tjejer

Jag brukar ofta gå runt och tänka på vad andra tänker. Aldrig kommer jag fram till något svar. Tyvärr. Att tänka vad andra tänker kan tänkas vara en sysselsättning för folk som inte tänker själva. Men det är tvärtom - jag tänker så mycket att jag nu har gått detta extra steg. Det jag har kommit fram av mitt tänkande är att någon man någonsin aldrig kommer att bli klok på kvinnan.

Tjejer tänker ännu mer än mig. Av erfarenhet vet jag att tjejer tänker vad som kommer hända om något händer. Där är inte riktigt jag. Än. Sen har jag inte kommit längre. Tjejer kommer alltid att vara den mest mystiska varelsen man kommer att hitta här på jorden. I alla fall för männen. Det är inget som tar upp så av männens tänkande som kvinnan (kanske fotboll, men bara kanske).

Jag har länge efterlyst en manual för att förstå sig på kvinnan. Ingen framgång här inte. Inte en bruksanvisning så långt ögat kan nå. Och utan en sådan kommer mysteriet att förbli olöst. Såvida inte...

Finurligt nog har jag tänkt att man kan efterapa prinsessan i ett annat mysterium: Mysteriet på Greveholm. Ni vet den där bästa julkalendern som gick 1996. (Jag vet, visst är det förvånansvärt tidigt, jag trodde att jag var mycket äldre när jag såg den.) Prinsessan i denna historia kan läsa tankar. Det är bara kastruller som kan stå emot hennes superförmåga. Många gånger har jag drömt om att för en dag - bara en ynka dag - få förmånen att kunna läsa andras tankar. Se vad som verkligen försiggår i kvinnans intellekt.

Är det intressant eller bara skitsnack? Jag är så bara så fruktansvärt nyfiken. Så om någon vet vart man kan köpa tankekraft eller en superförmåga kontakta mig snarast. Och om du som tjej vill dela med dig av dina tankar är du varmt välkommen. Annars fortsätter jag mitt sökande på Eniro och Blocket.


Kommentarer
Postat av: josse

män kommer aldrig förstå sig på kvinnor och kvinnor kommer aldrig förstå sig på männen :P ska vi dela tankar kanske? då kan du lära mig å jag lära dig ;)

2008-05-14 @ 20:48:35
Postat av: Josefina ( pumpkin)

haha, den dagen då du kan läsa mina tankar, låt mig veta ;)

2008-05-14 @ 21:39:56
Postat av: Till josse

Det tror jag kommer bli en hit, titta bara förbi ska vi nog se till kunna byta erfarenheter
/ Pontus

2008-05-14 @ 23:10:41
Postat av: #80

Du kan aldrig lära dig förstå dem, men du kan komma till den punkten då du ger upp att förstå dom! Vilken faktiskt är så nära man kan komma att förså dem! som man då!

2008-05-17 @ 17:03:28
Postat av: santasan

du kan ju alltid kolla på "vad kvinnor vill ha", där en man får just den förmågan du eftersöker... om de inte hjälper dig tillräckligt så kan vi ju alltid ses över en glass o utbyta några tankar? det va ju ett tag sen :)

2008-06-21 @ 19:06:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0